Opiskelen KÄPOP2 kurssilla Raumalla. Kertoilen kurssilla tekemistämme käsitöistä ja näköjään muistakin ihmettelemistäni asioista, kuten kuurankukista järvellä. =)
Hae linkki
Facebook
Twitter
Pinterest
Sähköposti
Muut sovellukset
Oi, mitä KUURANKUKKIA!!!
Kuopuksen kanssa kierrettiin saari Lapissa, Narvijärvellä!
En meinannut raaskia astua kukkien päälle...
Höyheniä?
Menkää jäälle, jos pääsette! =)
Hae linkki
Facebook
Twitter
Pinterest
Sähköposti
Muut sovellukset
Kommentit
Tämän blogin suosituimmat tekstit
VENETSIALAISET "Kesäkauden päättäjäisiä juhlitaan hiekkaisella merenrannalla. Rannalla kasvaa rehevää kaislikkoa, jota tuuli lempeästi keinuttaa. Komeat kalliot kohoavat hiekkapoukaman laidoilta. Lukuisat lyhdyt valaisevat rantaa. Juhlaan on kutsuttu kymmenen aikuista, jotka ovat hyviä ystäviä keskenään. Odotettavissa on rento, leppoisa illanvietto hyvästä seurasta, herkullisesta ruoasta ja tunnelmasta nauttien. Koristelun ja kattauksen teemaksi on valittu majakka. Ruokailua varten ulos on katettu pitkä pöytä, jonka ympärille kaikki mahtuvat hyvin istumaan. Viilenevää iltaa varten on varauduttu huovutetuilla istuinalusilla, joita koristavat majakkakuvioinnit. Pöydällä on teeman mukaisesti tehty pellavakaitaliina, johon on painettu majakka-kuvioita. Koristeina on erilaisia majakoita, vilkkuvine valoineen. Alkupaloja varten jokaiselle ruokailijalle on punottu pieni kaislavene. Veneisiin jokainen keräilee pöydällä olevista suuremmista tarjoiluas
Pia Klytseroff / KÄPOP 2.0 / Täydennystehtävä 1.a) Kokemuksellinen tuotesuunnitteluprosessi 2. luokkalaisille Ongelmallisinta opettajan kannalta on nähdäkseni se, että jos tuotesuunnittelua tehdään ja kehitellään työtä tehdessä, eivät materiaalit voi olla valmiina. Tekniikoihinkin perehdytään tarpeen mukaan. Kun lähdetään liikkeelle, ei oppilaallakaan ole selvää kuvaa lopullisesta tuotteesta. Voidaan toki kysyä, onko prosessi sinänsä jo arvokas. Tuote selkiytyy vähitellen ideoinnin ja prosessin myötä. Tokaluokkalaiset tarvitsevat vielä melko selkeitä tavoitteita, koska kaikki eivät pysty ideoimaan itselleen täysin omaa tuotetta. Toki toisten esimerkki ja ideat auttavat ja saavat aikaan omia uusia ideoita. Kokemuksellinen tuotesuunnitteluprosessi voidaan ottaa laajasti mukaan alkuopetuksessa, jos sama opettaja pitää luokalle lähes kaikki tunnit. Aapisen ja lukukirjan hahmot ovat hyvä kohde, sillä niihin lapset tutustuvat melko hyvin kouluvuoden aikana. Tänä vuonna Tove Jans
Kurssityön mietintä ja ensimmäiset kokeilut menossa... Päädyimme KAISLA-sanaan aiheena. Myös vene oli kiehtova sana. Niinpä yhdistin "sanat" vene ja kaisla - tuloksena kaislavene. Ensimmäiset kokeilut tein tosin osmankäämin lehdistä. Niiden pituus soveltuu hyvin punontatyöhön. Materiaalia riittää letitettäväksikin. Totesin että lehdestä saa myös lankaa, jolla veneen keulan ja perän voi sitoa! Koko työn saa siis toteutettua yhdestä materiaalista, jos se on tarpeen. Nyt mietityttää, mikä olisi tekstiilityön ja mikä teknisen/elektroniikan osuus. Toki veneeseen eli paattiin voi yhdistää sekä elektroniikkaa että pehmeitä materiaaleja. Ongelmaksi saattaa muodostua materiaalin kuivumisen myötä löystyminen/rakenteen kärsiminen. Tein ´paatti´-kokeilut tuoreesta lehdestä. Kaislaveneet kuivuivat ja harvenivat vähitellen. Kertakättöastiona soveltuisivat kyllä yhden illan käyttöön! Totesimme tavatessamme, että kaisla ei ole mikään helppo materiaali - varsinkaan loppusyksys
Kommentit
Lähetä kommentti